Återgå till vardagen...sommarlovet slut.

Det har varit ett långt blogguppehåll.  Mycket som hänt/händer i min kropp och själ. Både på gott och ont.

Min kropp har fått nog på flera sätt. Mediciner som ska göra att jag inte känner av värken så starkt har istället förstört imunförsvaret, gett akut natriumbrist med hjärtpåverkan. Alla tänkbara bieffekter som hittas i Fass.
Har under sommaren varit inlagd på sjukhuset vid flera tillfällen. Har fått förklarat för mej av mina fantastiska neurologer att kroppen måste vila, klarar inte av mediciner. Tar endast en epilesimedicin mot min neuralgia. När det blir överdjävligt och jag inte tar mej ur sängen har jag fått samma medicin som Michael Jackson!! Maken och jag tror inte att det är sant när vi i ett tv-program ser att han också tog Oxycontin, att vi inte tar samma dos det är jag säker på.

Idag börjar dottern och sonen nya skolor, spännande. Dottern ska repetera sista året konstlinjen. Byter skola för att få nya vyer, inte köra fast i gamla spår. Grubblar över vad det blir av i framtiden, har inte klart för sej vad hon vill. Panikar. Alla hennes kompisar har vetat sedan tidig ålder vad de vill bli när de blir stora. Även lillebrorsan.

Sonen har börjat Hotell och restaurang linje. Har helt klart för sej att han vill bli köcksmästare. Drömmer om att öppna eget. Med Michelinstjärnor så klart. Ett par utav världens bästa kockar har gått på denna skola. Spanien ligger i topp just nu, 5 utav de 8 bästa i världen är spanjorer.

Det känns skönt att skolorna börjar idag, jag får mer egentid. I oktober börjar jag måla 2dagar i veckan, det ser jag fram emot. Min lärare är klart knäpp, gammal republikan som vill att Katalonien ska vara självständigt. Högläser intressanta artiklar som vi några få vågar att diskutera. De flesta vågar inte tycka nåt, det är obehagligt. Men eftersom jag nu inte tillhör fegisarna utan de passionerade som kan brinna för frågor finner vi allltid samtalsämnen.

Idag har även regnet stått som spön i backen. Hösten stegar in med stormsteg. Brrr temperaturen skönk 5 grader minst, vilket känns. I natt måste jag nog ha på mej nattlinne. Även det känns mysigt.

God natt.

ADIOS! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0