ÄNGLAVAKT...


Ibland finns det nån där uppe som hjälper till när man som mest behöver. TACK!

Snacka om nerver igår kväll.
Efter 93 minutersa match får dem äntligen in den där lilla runda saken i mål. Maken förvandlas på en tiondels sekund till en neandertalsmänniska som har smitit från nåt mentalsjukhus. Jag skriker till, men sitter kvar i soffan. Maken har flugit upp och står 10 cm ifrån Tv och skriker "toma,toma,toma,toma,toma,toma,toma!!!!" vilket man kan översätta lite snällt till  "här får ni".  

När han blir närvarande igen ger han mej en stor puss på munnen och ser ut som världens lyckligaste.  Jag sitter lätt chockad, Barças vinst men mest över makens reaktion. Har aldrig sett maken så. Snacka om att bli knäpp.

Att fotboll kan förvandla män har jag sett men att ett mål kan förvandla även min det hade jag aldrig trott.  Min som har en plats på Camp Nou stadiumet går inte eftersom inte jag har, utan låter sin mamma eller sonen gå istället.

Matchen i sej kan man ju tycka vad man vill om, men tack Iniesta, Messi, Eto'o och Alvez.

FC Barcelona på väg till Rom, 27:e maj gäller det!






ADIOS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0