Snyft, snyft...

Hade tid på lungavdelningen igår, för min astma.

Jag gjorde allergitest........bland annat hund. Snyft snyft. Allergin har inte försvunnit!
Pricktestet visade att jag inte tål framför allt katter, mögel-fukt-penicilin och hundar.

Jag som trodde att det hade blivit bättre. Jag har ju träffat hundar och inte märkt nåt. Troligen beror det på att jag nu sköter kortisoninhallationerna och inte fuskar, inte ens en kväll. Igår kväll glömde jag innan jag borstade tänderna men då jag har en extra inhalator i sängbordet slarvas det inte. Förr fuskade jag, fick svamp i munnen, hur äckligt som helst. Sköljde antagligen inte tillräckligt.

Har tid hos doktorn nästa vecka. Han kommer säkert säga att han absolut avråder hund inköp. Snyft, snyft.

Har länge hört talas om barnens kusiners hund (Perro de agua Español) som inte släpper hår och som sägs vara bättre för allergiker. De bor i Göteborg därför lite långt borta för att träffas. De ses på sommarbesök.
Även sonen till väninnan L i Cordoba  har en, och hennes dotter tål den. 
Har även haft turen att lära känna en som bor nära mej. Ägaren var så snäll och gav mej slingor från hunden. Jag märker ingen allergi när jag träffar den .



SÅ HÄR FINA ÄR PERRO DE AGUA ESPAÑOLA!



Och EXTRA FIN är väninnan L's sons hund som jag tog mej friheten att visa utan lov.
Hoppas att ägaren inte tar illa upp för en sån här skönhet måste visas upp.

Snyft, snyft....får se vad doktorn säger nästa vecka.

ADIOS!









Kommentarer
Postat av: Lolo

Men stumpan :(

Man klarar sig faktiskt utan hund..det är ganska skönt att slippa allt krångel som ut i busväder, allt kisseri på golven(även bajs))+ allt dom tuggar sönder i början. Du hör att jag försöker att få över dig på AntihundSidan hihi

Det viktigaste är ju faktiskt att DU mår bra!

Åså är du så duktig med dina mediciner ;)BRAVO!

Klart du får visa upp en sån skönhet som ROMO stolt fammo Du vet att du får komma hit o busa med honom när du vill + att vi kan ha lite myspys nu när finevädret äntligen är här :D

Låter som du kan bli en bra dagmatte ngn gång till en hund kanske ;-)

Hasta pronto!

abrazos



2009-03-11 @ 11:34:17
Postat av: Agnetha

Hola Guapa,

Tack för de uppmuntrande orden.

Krångel som busväder avskräcker mej inte. kisseri & bajseri hade jag tänkt att de övriga familjemedlemmarna tar hand om ;)

Och tala busväder, här är det rättare sagt pissväder. Kommer som ett litet spjut och sätter mej och myser med dej.

Nä nu kom sonen inkutande och frågar vad det är till lunch, det blir spareribs & coleslaw...mmmm!

Bon apetit!

Besos

2009-03-11 @ 13:44:16
URL: http://blondibarcelona.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0