Massage och akvarell...

Idag är det massage och akvarellmålning som står på schemat. Har funderat en tid på motiv, eftersom vi är inne i en period av blommålninig, får det bli tulpaner.

Har sedan jag var barn älskat tulpaner, min mamma hade alltid när det var säsong tulpaner på soffbordet. Alltid i en färg eller i toner som matchade, aldrig blandade färger.  
Glömmer heller aldrig när jag var 10 år och hälsade på min släkt i Gävle. Hemma hos min vuxna kusin hade hans fru G fyllt hela vardagsrummet  med fång av tulpaner i glasvaser. Och inga blandade färger.  

Efter det besöket hade jag bestämt att jag skulle också fylla mitt hem med tulpaner och ha en Range Rover som dem.

Jag fyller hit intills inte mitt hem med tulpaner, utan är lite försiktig pga min astma. Range Rover'n väntar, maken insisterar med Honda FR-V. Vem vet hur det blir senare i livet...


Motivet som jag har valt att måla.


Mina senaste i glasvas och i bara en färg fast att själva blomman skiftar i rosa-orange-gul.


Dags att rusa till massagen.


ADIOS!

Kommentarer
Postat av: Lolo

Hoppas din tavla blev så där himla fin som bara tulpaner kan bli, så man känner knastrandet iden ;-)

Jag fick mig en likadan bukett i torsdag nere i Malaga. Tänk va en blomma kan göra...blev lika glad varje gång jag tittade på buketten :))

Trevlig vecka till dig o de dina..

Besos♥

2009-03-23 @ 10:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0